Wat is spierspanning?

Spierspanning is het strakke gevoel dat je in je spieren krijgt als ze overuren maken. Je kunt het voelen als je een zwaar voorwerp vasthoudt of als je te strakke kleren draagt. Als u bijvoorbeeld een slaaptekort hebt of een kantoorbaan en een slechte houding, kunt u last krijgen van spierspanning in uw nek, schouders, rug en zelfs uw benen. Wanneer uw spieren onder constante spanning staan, verliezen ze hun elasticiteit. Dit gebeurt omdat het spierweefsel herhaaldelijk wordt samengetrokken en dan weer ontspannen, waardoor het zijn kracht verliest.

Waarom moeten we spierspanning verlichten?

Regelmatige spierspanning en overbelasting kunnen leiden tot een groot aantal problemen, waaronder een slechte houding, pijn, blessures en stress. Dit kan leiden tot spijsverteringsproblemen, angst, prikkelbaarheid en zelfs slechte concentratie op het werk en in uw sociale leven. Probeer spierspanning te verlichten wanneer u die voelt. Als u bijvoorbeeld een slaaptekort hebt, kunnen uw spieren bijzonder gespannen zijn. In dat geval zullen een paar minuten zelfmassage met de ontspanningsmethode waarschijnlijk helpen.

Triggerpoint massage

Hoe voer je triggerpointmassage uit?

Triggerpoint massage wordt op een van de volgende twee manieren uitgevoerd.

  1. De Ontspanningsmethode: Deze methode is ontworpen om je te helpen ontspannen en in slaap te vallen.

Om de ontspanningsmethode uit te voeren, moet je leren hoe je correct ademt. Met de Ontspanningsmethode kunt u in een paar minuten leren hoe u correct moet ademen.

Ga vervolgens op je rug liggen, sluit je ogen en haal een paar keer diep adem. Het idee is om je lichaam te vullen met heldere, levendige energie, alsof je zuurstof inademt om te helpen de spanning die je voelt te verlichten.

Als je goed ademhaalt en je je ontspannen voelt, gebruik dan je adem om over de doelgebieden te strijken terwijl je visualiseert welk gevoel je wilt creëren.

  1. De mengmethode: Deze methode is ontworpen om gebruikt te worden op elk moment dat je spierspanning wilt verlichten en de normale functie wilt herstellen.

Om de blending methode uit te voeren, gaat u op uw rug liggen met uw benen plat en uw voeten op de vloer. Schommel uw benen heen en weer om een zachte schommelbeweging te maken.

De blending-methode kan ook worden gebruikt om stress te verlichten als u achter een bureau zit. Druk uw dijen tegen uw borst, houd ze een paar seconden vast en laat ze dan los. Herhaal dit proces een paar keer om uw spieren te ontspannen.

Bottom line

Massage is een oude geneeskunst die specifieke technieken gebruikt om pijn te verlichten en de gezondheid te herstellen. Het kan ook een stressverlichter zijn en een manier om te ontspannen als je te gespannen bent om te ontspannen met andere activiteiten. Triggerpointmassage is een effectieve vorm van zelfmassage die kan worden gebruikt om spierspanning te verlichten en de functie in gespannen, overbelaste spieren te herstellen.

Triggerpoint massage wordt aanbevolen voor mensen die spierpijn of stress ervaren en op zoek zijn naar een zachte, maar effectieve methode om spanning te verlichten.

Triggerpoint massage kan worden toegepast door iedereen die spierpijn of spierpijn heeft ervaren, ongeacht leeftijd of ervaring.

Triggerpoint massage is gemakkelijk te leren en kan worden toegepast op elke plek waar je genoeg ruimte hebt om te liggen en comfortabel te ontspannen. U kunt triggerpointmassage uitvoeren terwijl u in een stoel zit of terwijl u in bed ligt.